Tuesday, November 30, 2010

new purse..tra laa la laa

Posted by Puan Arh_Kenny at 10:40 PM 0 comments Links to this post
Salam,

Sy ada purse.
Warna hitam.
Bese2 ja sbb beli pun murah ja.
Tp, dia byk berbakti pd sy.
Suatu hari, sy telah tercabutkan zip.
Sy sgt susah hati sbb tak dpt simpan duit syiling lg.

Sejak hari tu....
kehidupan agak menjadi sukar.
Sbb sy tiada tempat nk simpan duit syiling yg dberi balance oleh akak jaga kaunter.
Kdg2 sy simpan dlm poket seluar jeans.
Kdg2 masuk jaa dlm beg sandang mana2.
Bile nk byr, time bayarannye perlu ade sen2 kt blkg.
Merata cari kt mana letak duit syiling.

Purse tu bleh pakai lg.
Cume part zip tu rosak.
Ade membe suh beli beg duit yg kecik tu.
Tp, sy xsuke pakai byk2 beg.

Suatu hari jalan2 kt pasaraya.
Terpandang satu purse ni.
Alaa.. comel pulak..
Nk beli ke tak...



beli.....



tak beli.....





beli....



tak beli....





hehehehe...!
beli la jawabnye.
Mau sy xbeli.
Nti, blik umah meroyan dok igt purse ni ja..;p


sy suke btui tang kulit dia nih.
pink n ade motif luve2 gni..hihihihihi..





***suke nye dlm hati..tra laa laa laa...;))

Monday, November 29, 2010

Entry KHAS utk CHE MEK LIEZAA...;)

Posted by Puan Arh_Kenny at 11:49 PM 0 comments Links to this post


Salam,

Lama dh sbnarnya sy plan nk wt entry tp asik xigt jaa..
Hehehe..

Entry ari ni khas utk kwn baik sy..
CHE MEK LIEZA
bleh klik utk pergi rumah dia..
Yg pelangi hati tuh..

Kenapa sy wt entry pasal dia??
Kenapa? kenapa? kenapa?


Sbb thn depan dh xdpt jumpa dia.
ilang sorang kwn best kt miri nihh..
dh xde teman best nk kuar shopping.
dh xde partner-in-crime nk komen+kutuk+puji movie kt cinema.
dh xde owg nk sedut movie yg sy download dr isohunt.
dh xde kwn nk rebut2 pakai miri wifi bile weekend.
dh xde saing nk dgr sy mengomel..
dh xde camera nk pinjam posing.
dh xde membe nk tukar2 cite pasal akak sophie kinsella tuh..
dh xde kepochi nk gosip mlm2..huhuhu..
byk lg nk tulih tp takut korang xlarat nk baca.

sbb............


dia dh dpt pindah ke semenanjung.
ikut suami tercinta..
Tahniahhhh..
sy akan merindui gelak tawa n suara kamu..
huhuhuh..nangis..!



nampak tak lesung pipit dia??..


dio mmg pandai posing..


hantu tudung.cakap je kt pasaran.semua ade dlm koleksi dia.


adekah sk tegageng akn sepi tanpa gelak gempita dia?


kaki gaya.buktinye baju pink ini pun bleh digayakan.
hanya kami berdua saja tau...hihihi..



perempuan ini sudah berpunya kpd lelaki bergelar Syed..


cubaan kami utk menjadi minah kilang..huk..;p

*** jgn lupa sy okeh??
***slalu update blog yer dear......;)

Friday, November 26, 2010

Cinta...??

Posted by Puan Arh_Kenny at 12:50 PM 2 comments Links to this post
Salam,

Bagaimana sbnarnya perasaan cinta?
Apa yg kita rasa?
Berdebar-debar saat bersama dgn si dia?
Terasa hati berbunge2..?

Bagaimana pula kalau cinta yg hanya dirasai sebelah pihak sahaja ?
mana mungkin tepuk sebelah tgn akan berbunyi...
Umpama kita cuma mampu memandang tp xdpt menyentuh...
Umpama kita dpt menghidu ttp xdpt nk menikmati...

Saya ada terbaca artikel.
"Cinta adalah suatu perasaan yg membahagiakan."
Kenapa saya terasa terseksa.
Jd, adakah sbnarnya ini bukan perasaan cinta?

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati,
izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhir-Mu.

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah…
Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kokohkanlah ya Allah ikatannya,
kekalkanlah cintanya,
tunjukilah jalan-jalannya,
penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar.





***suatu mlm yg bosan, tgk paket sos mc d terlalu byk lantas susun jd LOVE...;)

Thursday, November 25, 2010

Kul 10am till 4pm...

Posted by Puan Arh_Kenny at 10:22 PM 0 comments Links to this post
Salam,

Meh nk list kt cni.
xtvt sy pd ari ni stat kul 10am-4pm.

1.Kuar umah kul 10am.

2.G photostat ic dgn akak masam sbb sy punye laa senyum tp dia siap jeling2 kt sy.
Akak masam, xbaik tau pagi2 gni masam.rezeki xmasuk..;)

3.G print booking flight ngan cik adik cc yg manis.
Yg ni sy suke.senyum n layan baik dr awal sampai ke sudah.
Congrat adik yg lupe nk tya nama..;)

4.Drive sampai ke airport p.chepa.
Sbb nk cari umah membe utk amik borang waran.
Call byk kali membe nk tya rumah dia,rupenya dia ttdur.

5.Call kerani sek sbb nk faks je dokumen.
Sekali xdpt sbb rupanya dokumen permohonan tambang waran perlu yg asli.

6.Terpaksa bkejar blik ke kedai photostat.
Dokumen ic n booking flight tu perlu 3 salinan.

7.Isi borang waran dgn cepat2 sbb nk kejar pos laju yg akan tutup pukul 12.
Tgk jam dh 11.30.

8.G sek amik adik yg abih paper spm utk mggu ni.

9.Bawa adik ke klinik nk amik ubat bulanan utk penyakit dia.
Sekali kerani kt kaunters tu suruh dtg kul 3pm sbb doktor ramai patient nk bersunat ari ni.

10.Otw g lunch sementara nk tggu jam 3pm, cari2 kedai hfon.
Nak beli charger.
Terjumpa pak sedara yg dh follow baik punye lama dr blkg keta.hehehe.

11.Nk lunch kt tempat nasi kukus yg sgt best kt kelate.
Sekali org sgt sgt sgt sgt reramai.hampa..!
So, g lunch kt restoran lain,kari ikan dia xbest sbb byk tulang ikan.
Terbantut selera nk mkn.

12.Balik semula ke klinik.

13.G farmasi sebelah cari air mineral ECPI.
air ni sgt bagus n byk faedahnya.
Marilah kita support buatan org Islam..!

14.Pak sedara call ajak dtg umah.
Terpaksa cancel sbb dh penat terkejar2 dr pg sampai ptg.

15.Tgk jam dh nk masuk 4pm.
Drive blik umah.
Bdn rasa penat n mengantuk..

Zzz...Zzz...Zzz....



Akhirnya....

Posted by Puan Arh_Kenny at 1:24 AM 0 comments Links to this post


Salam,

Sy sudah selamat tibe d rumah.
Akhirnya, dpt ber'online'
Lama xonline sbb xbeli prepaid internet.
Kt miri ni, sy pakai miri-wifi.
Kire beli kad topup internet utk sbln.
Laju pun laju.
Klu nk banding ngan dulu pakai celcom broadband.
Sy rase laju beruk panjat pokok kelapa lg dr Berukband tuh.
Motif kata beruk??
Sbb sy pakai celcom broadband n kena byr bil atas angin.
Maksudnye, korang bayar tp tk dpt guna.
Sgt fenaat wokehh..

Sy rase sy xleh hidup tanpa internet.
Korang bygkan la.
Klu setiap mlm, mengadap laptop je keja ari2.
Buka fbook, update wall,komen kt org.
Tgk gamba org tu n pahtu wt komen sndr.
"Waaa...cantiknye die.."
"Oo..dh kawin rupenye.."
"Apsal free hair pulak.."
"Pakwe dia sgt hensem laa..;p"

dan, byk lg komen+bebel.

satu lg, buka blog org.
baca bebelan n monolog org lain pulak.
Walau ade blog sndr.
Tp, jarang jugak update.
Sbb sy bkn pandai nk mengarang.
Mcm org lain.
Bile ade mood nk menulis.
Baru laa update.
Jd, jgn sentap.
Klu tetiba satu bulan kosong.
Satu bulan tu penuh berjela-jela entry nk baca..!

Tp, xsangka jugak yer.
masa last sy xdpt guna internet
Rasanye rating org masuk dlm ni dua rat lebih ja.
Ari ni msuk dh 3 rat lebih.
Ade jugak org sudi menjenguk teratak sy yer.
macih2..

Skang ni cuti sekolah.
Kelebihan menjadi guru adalah..??
bile budak cuti.
guru pun CUTI...
lalalalalala.

Sy xplan lg nk wt pe.
Igt nk g langkawi.
tp, xde geng pulak.
Jd, apa patut buat??
Layan internet je ke...
Layan...


***cuti sek ni, berazam nk update entry hari2..
***sggh suci sekali azam ni, harap korang restui yer..;)

Friday, November 5, 2010

happy deepavali..;)

Posted by Puan Arh_Kenny at 9:52 AM 0 comments Links to this post


salam,

happy deepavali..!!
kita kan satu malaysia.
wpun sy xsambut tp tetap wish pd mereka yg menyambutnye.

sy ni kwn tak ramai.
sbb sy ni xpandai nk bawa dr.
klu mula2 kenal sy.
ramai kt sy sombong.
padahal hakikatnye sy pemalu.
apa motif melalut kt cni??
ok, arh back to d point..!

so, kwn indian yg rapat dgn sy.
adalah Mr. Taren.
kenal time keja kt kulim.
satu kepala nih.
kaki sembang.
kaki gosip.
kaki ngumpat.
kaki mkn.
semua kaki la die sapu.
hehehe..

ni, dok meraban pasal dia kt cni.
mcm laa dia tahu kewujudan blog ni.
tp,lebih baik dia xtahu kan??
hehehe..



*** mule2 dgr lagu maher zain yg ni mcm pelik sket.
tp, bile dgr lelama.best gak lyn eh.
***suara maher zain mmg menjadi dlm lenggok hindustan ni..

Thursday, November 4, 2010

status fbook yg bikin lawak..hahaha

Posted by Puan Arh_Kenny at 12:57 AM 0 comments Links to this post
salam,

ande stress?
mai cni, baca status fb yg sgt lawak.
kreatif btui sapa yg buat ni..
sy pun xtpikir nk wt mcm ni.
hehehe
layan stress sambil gelak2 yer..








*** klu xjelas, sile click yer..;)

Tuesday, November 2, 2010

Check diri..ade btul ke tak??

Posted by Puan Arh_Kenny at 11:18 PM 3 comments Links to this post
salam,

Korang penah jawab ujian personaliti diri?
Klu lum, cube try jawab kt bawah ni..;)
ni sy amik dr cni

UJIAN PERSONALITI
ambil sedikit masa untuk jawap soalan ini sebab ia benar-benar melambangkan siapa anda sebenarnya2..

Ambil sehelai kertas dan cuba jawap soalan ini dengan spontan..analisis nye selepas ini

Situasi:
Anda berada di dalam hutan
(1) nyatakan dengan siapa anda berjalan?

sedang anda berjalan tiba-tiba terserempak seekor haiwan
(2) nyatakan apakah haiwan itu

(3) tindakan anda terhadap haiwan itu
(biarkan dan pandang je/lari dari haiwan itu/ dapatkan haiwan itu)

anda teruskan perjalanan..tiba-tiba ternampak segugus kunci
(4) nyatakan bilangan kunci itu
(dari 1-10 anak kunci)

anda teruskan perjalanan, tiba2 anda ternampak sebuah rumah di tengah hutan.

pada fikiran anda..
(5) adakah rumah itu berpagar?

(6) pintu rumah tu terbuka atau tertutup?

anda pun masuk ke rumah itu. pergi ke ruang tamu dan ternampak meja.
(7) apakah bentuk meja itu?
(Bulat/ Oval / Segiempat / Segitiga)

atas meja ada pasu...
(8) Berapa banyak air dalam pasu itu?
(Penuh / Setengah / Kosong)

(9) Pasu itu diperbuat daripada apa?
[(Kaca / seramik / tanah liat) (logam / plastik / kayu)]


Anda teruskan perjalanan ke belakang rumah. anda melihat sebuah air terjun dari jauh.
(10) Berapakah laju air itu?
(1-10 : 1-perlahan 10-paling laju)

anda terus berjalan dan ternampak sebuah taman. tiba-tiba anda ternampak sebuah kotak peti.
(11) Apa ukuran kotak itu?
(kecil / sederhana / besar)

(12) kotak itu diperbuat daripada?
(cupboard/ kertas / kayu / logam)

tak jauh dari taman anda ternampak sebuah jambatan.
(13) jambatan diperbuat daripada apa?
(logam / kayu / rotan)

Di seberang jambatan, ada seekor kuda.
(14) Apakah warna kuda itu?
(putih / kelabu / coklat / hitam)

(15) Apa yang kuda lakukan?
(diam dan tenang / menggigit rumput / berlari)

(16)
TIBA-TIBA...tanpa disangka ribut tornado datang.... tak jauh
daripada kuda. Anda mempunyai 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan terus pergi?


Berikut adalah tafsiran:
(1) dengan siapa anda berjalan merupakan orang yang paling dekat dan rapat di hati anda.

(2) haiwan yang anda jumpa simbolik kepada masalah yg anda hadapi. saiz haiwan yang besar menunjukkan anda menganggap sesuatu masalah itu besar

(3) tindakan anda kepada haiwan merupakan tindakan anda kepada masalah yang anda hadapi. kalau anda lari dari haiwan maksudnya anda memang suka lari dari masalah

(4) kunci
1 - kamu punya satu teman baik dalam hidup anda
2-5 - anda mempunyai beberapa teman baik dalam hidup anda
6-10 - anda punya banyak teman baik

(5) rumah
berpagar : close-minded
tidak berpagar : open minded

(6) pintu
terbuka : senang berkongsi dan bercerita masalah atau diri kepada orang lain
tertutup : tak suka bercerita dan rela memendam nye

(7) Meja
Bulat / oval - teman yang datang, anda akan menerima dan mempercayai mereka sepenuhnya
Persegi - anda sedikit lebih cerewet tentang kawan-kawan dan hanya boleh geng dengan orang yang anda fikir sama frekuensi sahaja
Segitiga - kamu benar-benar sangat sangat pilih-pilih teman-teman dan tidak ada banyak kawan dalam hidup anda

(8) Pasu
Kosong - cita-cita dan keinginan hidup anda tidak terpenuhi
Setengah penuh - apa yang anda inginkan dalam hidup anda adalah setengah dah

tercapai
Penuh - hidup anda benar-benar terpenuhi dan baik untuk kamu!

(9) kaca / tanah liat / seramik - kamu lemah dalam hidup anda dan cenderung menjadi rapuh
logam / plastik / kayu - and kuat dalam hidup anda

(10) air terjun
0 - tidak ada dorongan seksual sama sekali
1-4 - ghairah seks rendah
5 - ghairah seks sederhana
6-9 - ghairah seks tinggi
10 - ghairah seks sangat tinggi ...

(11) Saiz kotak:
kecil - ego rendah
menengah - ego sederhana
besar - ego tinggi

(12) material peti:
cupboard/ kertas / kayu (non-bersinar) - rendah hati
kepribadian
logam - bangga diri

(13) Adapun material jambatan:
jambatan logam - punya ikatan yang sangat kuat dengan teman-teman anda
jambatan kayu - hubungan sederhana dengan rakan-rakan anda
rotan - anda tidak berada dalam hubungan baik dengan teman-teman

(14) Warna kuda:
putih - pasangan anda adalah murni dan baik dalam hati anda.
kelabu / coklat - pasangan anda sederhana di hati.
hitam - pasangan anda sepertinya tidak begitu baik di hati dan tampaknya menjadi pertanda buruk.

(15) tindakan kuda:
diam dan tenang / menggigit rumput - pasanganmu adalah sangat sederhana dan rendah hati.
berlari-lari - pasangan anda adalah liar dan agak sukar dikawal

(16) Ini yang terakhir tapi yang paling penting bagian dari ujian ini.
Dari bagaimana saya menamatkan cerita ... pendekatan tornado ...
Apa yang akan kamu lakukan? Hanya ada 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan pergi?

Apa yang akan anda pilih?
Sekarang, di atas ini ditandai dengan hal-hal ini:
Tornado - masalah dalam hidup anda
peti - anda
Jambatan - kawan-kawan anda
Kuda - pasangan

(i) Jadi, jika anda memilih kotak, anda bergantung kepada diri sendiri setiap kali anda menghadapi masalah.
(ii) atau jika anda memilih jambatan, anda akan pergi ke kawan-kawan setiap kali anda menghadapi masalah.
(iii) atau yang terakhir jika kamu memilih kuda, anda mencari pasangan anda setiap kali anda menghadapi masalah.

***so, mcm mana? ade btui ke tak?? fikir2 kan yer....


Tuesday, November 30, 2010

new purse..tra laa la laa

Salam,

Sy ada purse.
Warna hitam.
Bese2 ja sbb beli pun murah ja.
Tp, dia byk berbakti pd sy.
Suatu hari, sy telah tercabutkan zip.
Sy sgt susah hati sbb tak dpt simpan duit syiling lg.

Sejak hari tu....
kehidupan agak menjadi sukar.
Sbb sy tiada tempat nk simpan duit syiling yg dberi balance oleh akak jaga kaunter.
Kdg2 sy simpan dlm poket seluar jeans.
Kdg2 masuk jaa dlm beg sandang mana2.
Bile nk byr, time bayarannye perlu ade sen2 kt blkg.
Merata cari kt mana letak duit syiling.

Purse tu bleh pakai lg.
Cume part zip tu rosak.
Ade membe suh beli beg duit yg kecik tu.
Tp, sy xsuke pakai byk2 beg.

Suatu hari jalan2 kt pasaraya.
Terpandang satu purse ni.
Alaa.. comel pulak..
Nk beli ke tak...



beli.....



tak beli.....





beli....



tak beli....





hehehehe...!
beli la jawabnye.
Mau sy xbeli.
Nti, blik umah meroyan dok igt purse ni ja..;p


sy suke btui tang kulit dia nih.
pink n ade motif luve2 gni..hihihihihi..





***suke nye dlm hati..tra laa laa laa...;))

Monday, November 29, 2010

Entry KHAS utk CHE MEK LIEZAA...;)



Salam,

Lama dh sbnarnya sy plan nk wt entry tp asik xigt jaa..
Hehehe..

Entry ari ni khas utk kwn baik sy..
CHE MEK LIEZA
bleh klik utk pergi rumah dia..
Yg pelangi hati tuh..

Kenapa sy wt entry pasal dia??
Kenapa? kenapa? kenapa?


Sbb thn depan dh xdpt jumpa dia.
ilang sorang kwn best kt miri nihh..
dh xde teman best nk kuar shopping.
dh xde partner-in-crime nk komen+kutuk+puji movie kt cinema.
dh xde owg nk sedut movie yg sy download dr isohunt.
dh xde kwn nk rebut2 pakai miri wifi bile weekend.
dh xde saing nk dgr sy mengomel..
dh xde camera nk pinjam posing.
dh xde membe nk tukar2 cite pasal akak sophie kinsella tuh..
dh xde kepochi nk gosip mlm2..huhuhu..
byk lg nk tulih tp takut korang xlarat nk baca.

sbb............


dia dh dpt pindah ke semenanjung.
ikut suami tercinta..
Tahniahhhh..
sy akan merindui gelak tawa n suara kamu..
huhuhuh..nangis..!



nampak tak lesung pipit dia??..


dio mmg pandai posing..


hantu tudung.cakap je kt pasaran.semua ade dlm koleksi dia.


adekah sk tegageng akn sepi tanpa gelak gempita dia?


kaki gaya.buktinye baju pink ini pun bleh digayakan.
hanya kami berdua saja tau...hihihi..



perempuan ini sudah berpunya kpd lelaki bergelar Syed..


cubaan kami utk menjadi minah kilang..huk..;p

*** jgn lupa sy okeh??
***slalu update blog yer dear......;)

Friday, November 26, 2010

Cinta...??

Salam,

Bagaimana sbnarnya perasaan cinta?
Apa yg kita rasa?
Berdebar-debar saat bersama dgn si dia?
Terasa hati berbunge2..?

Bagaimana pula kalau cinta yg hanya dirasai sebelah pihak sahaja ?
mana mungkin tepuk sebelah tgn akan berbunyi...
Umpama kita cuma mampu memandang tp xdpt menyentuh...
Umpama kita dpt menghidu ttp xdpt nk menikmati...

Saya ada terbaca artikel.
"Cinta adalah suatu perasaan yg membahagiakan."
Kenapa saya terasa terseksa.
Jd, adakah sbnarnya ini bukan perasaan cinta?

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati,
izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhir-Mu.

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah…
Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kokohkanlah ya Allah ikatannya,
kekalkanlah cintanya,
tunjukilah jalan-jalannya,
penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar.





***suatu mlm yg bosan, tgk paket sos mc d terlalu byk lantas susun jd LOVE...;)

Thursday, November 25, 2010

Kul 10am till 4pm...

Salam,

Meh nk list kt cni.
xtvt sy pd ari ni stat kul 10am-4pm.

1.Kuar umah kul 10am.

2.G photostat ic dgn akak masam sbb sy punye laa senyum tp dia siap jeling2 kt sy.
Akak masam, xbaik tau pagi2 gni masam.rezeki xmasuk..;)

3.G print booking flight ngan cik adik cc yg manis.
Yg ni sy suke.senyum n layan baik dr awal sampai ke sudah.
Congrat adik yg lupe nk tya nama..;)

4.Drive sampai ke airport p.chepa.
Sbb nk cari umah membe utk amik borang waran.
Call byk kali membe nk tya rumah dia,rupenya dia ttdur.

5.Call kerani sek sbb nk faks je dokumen.
Sekali xdpt sbb rupanya dokumen permohonan tambang waran perlu yg asli.

6.Terpaksa bkejar blik ke kedai photostat.
Dokumen ic n booking flight tu perlu 3 salinan.

7.Isi borang waran dgn cepat2 sbb nk kejar pos laju yg akan tutup pukul 12.
Tgk jam dh 11.30.

8.G sek amik adik yg abih paper spm utk mggu ni.

9.Bawa adik ke klinik nk amik ubat bulanan utk penyakit dia.
Sekali kerani kt kaunters tu suruh dtg kul 3pm sbb doktor ramai patient nk bersunat ari ni.

10.Otw g lunch sementara nk tggu jam 3pm, cari2 kedai hfon.
Nak beli charger.
Terjumpa pak sedara yg dh follow baik punye lama dr blkg keta.hehehe.

11.Nk lunch kt tempat nasi kukus yg sgt best kt kelate.
Sekali org sgt sgt sgt sgt reramai.hampa..!
So, g lunch kt restoran lain,kari ikan dia xbest sbb byk tulang ikan.
Terbantut selera nk mkn.

12.Balik semula ke klinik.

13.G farmasi sebelah cari air mineral ECPI.
air ni sgt bagus n byk faedahnya.
Marilah kita support buatan org Islam..!

14.Pak sedara call ajak dtg umah.
Terpaksa cancel sbb dh penat terkejar2 dr pg sampai ptg.

15.Tgk jam dh nk masuk 4pm.
Drive blik umah.
Bdn rasa penat n mengantuk..

Zzz...Zzz...Zzz....



Akhirnya....



Salam,

Sy sudah selamat tibe d rumah.
Akhirnya, dpt ber'online'
Lama xonline sbb xbeli prepaid internet.
Kt miri ni, sy pakai miri-wifi.
Kire beli kad topup internet utk sbln.
Laju pun laju.
Klu nk banding ngan dulu pakai celcom broadband.
Sy rase laju beruk panjat pokok kelapa lg dr Berukband tuh.
Motif kata beruk??
Sbb sy pakai celcom broadband n kena byr bil atas angin.
Maksudnye, korang bayar tp tk dpt guna.
Sgt fenaat wokehh..

Sy rase sy xleh hidup tanpa internet.
Korang bygkan la.
Klu setiap mlm, mengadap laptop je keja ari2.
Buka fbook, update wall,komen kt org.
Tgk gamba org tu n pahtu wt komen sndr.
"Waaa...cantiknye die.."
"Oo..dh kawin rupenye.."
"Apsal free hair pulak.."
"Pakwe dia sgt hensem laa..;p"

dan, byk lg komen+bebel.

satu lg, buka blog org.
baca bebelan n monolog org lain pulak.
Walau ade blog sndr.
Tp, jarang jugak update.
Sbb sy bkn pandai nk mengarang.
Mcm org lain.
Bile ade mood nk menulis.
Baru laa update.
Jd, jgn sentap.
Klu tetiba satu bulan kosong.
Satu bulan tu penuh berjela-jela entry nk baca..!

Tp, xsangka jugak yer.
masa last sy xdpt guna internet
Rasanye rating org masuk dlm ni dua rat lebih ja.
Ari ni msuk dh 3 rat lebih.
Ade jugak org sudi menjenguk teratak sy yer.
macih2..

Skang ni cuti sekolah.
Kelebihan menjadi guru adalah..??
bile budak cuti.
guru pun CUTI...
lalalalalala.

Sy xplan lg nk wt pe.
Igt nk g langkawi.
tp, xde geng pulak.
Jd, apa patut buat??
Layan internet je ke...
Layan...


***cuti sek ni, berazam nk update entry hari2..
***sggh suci sekali azam ni, harap korang restui yer..;)

Friday, November 5, 2010

happy deepavali..;)



salam,

happy deepavali..!!
kita kan satu malaysia.
wpun sy xsambut tp tetap wish pd mereka yg menyambutnye.

sy ni kwn tak ramai.
sbb sy ni xpandai nk bawa dr.
klu mula2 kenal sy.
ramai kt sy sombong.
padahal hakikatnye sy pemalu.
apa motif melalut kt cni??
ok, arh back to d point..!

so, kwn indian yg rapat dgn sy.
adalah Mr. Taren.
kenal time keja kt kulim.
satu kepala nih.
kaki sembang.
kaki gosip.
kaki ngumpat.
kaki mkn.
semua kaki la die sapu.
hehehe..

ni, dok meraban pasal dia kt cni.
mcm laa dia tahu kewujudan blog ni.
tp,lebih baik dia xtahu kan??
hehehe..



*** mule2 dgr lagu maher zain yg ni mcm pelik sket.
tp, bile dgr lelama.best gak lyn eh.
***suara maher zain mmg menjadi dlm lenggok hindustan ni..

Thursday, November 4, 2010

status fbook yg bikin lawak..hahaha

salam,

ande stress?
mai cni, baca status fb yg sgt lawak.
kreatif btui sapa yg buat ni..
sy pun xtpikir nk wt mcm ni.
hehehe
layan stress sambil gelak2 yer..








*** klu xjelas, sile click yer..;)

Tuesday, November 2, 2010

Check diri..ade btul ke tak??

salam,

Korang penah jawab ujian personaliti diri?
Klu lum, cube try jawab kt bawah ni..;)
ni sy amik dr cni

UJIAN PERSONALITI
ambil sedikit masa untuk jawap soalan ini sebab ia benar-benar melambangkan siapa anda sebenarnya2..

Ambil sehelai kertas dan cuba jawap soalan ini dengan spontan..analisis nye selepas ini

Situasi:
Anda berada di dalam hutan
(1) nyatakan dengan siapa anda berjalan?

sedang anda berjalan tiba-tiba terserempak seekor haiwan
(2) nyatakan apakah haiwan itu

(3) tindakan anda terhadap haiwan itu
(biarkan dan pandang je/lari dari haiwan itu/ dapatkan haiwan itu)

anda teruskan perjalanan..tiba-tiba ternampak segugus kunci
(4) nyatakan bilangan kunci itu
(dari 1-10 anak kunci)

anda teruskan perjalanan, tiba2 anda ternampak sebuah rumah di tengah hutan.

pada fikiran anda..
(5) adakah rumah itu berpagar?

(6) pintu rumah tu terbuka atau tertutup?

anda pun masuk ke rumah itu. pergi ke ruang tamu dan ternampak meja.
(7) apakah bentuk meja itu?
(Bulat/ Oval / Segiempat / Segitiga)

atas meja ada pasu...
(8) Berapa banyak air dalam pasu itu?
(Penuh / Setengah / Kosong)

(9) Pasu itu diperbuat daripada apa?
[(Kaca / seramik / tanah liat) (logam / plastik / kayu)]


Anda teruskan perjalanan ke belakang rumah. anda melihat sebuah air terjun dari jauh.
(10) Berapakah laju air itu?
(1-10 : 1-perlahan 10-paling laju)

anda terus berjalan dan ternampak sebuah taman. tiba-tiba anda ternampak sebuah kotak peti.
(11) Apa ukuran kotak itu?
(kecil / sederhana / besar)

(12) kotak itu diperbuat daripada?
(cupboard/ kertas / kayu / logam)

tak jauh dari taman anda ternampak sebuah jambatan.
(13) jambatan diperbuat daripada apa?
(logam / kayu / rotan)

Di seberang jambatan, ada seekor kuda.
(14) Apakah warna kuda itu?
(putih / kelabu / coklat / hitam)

(15) Apa yang kuda lakukan?
(diam dan tenang / menggigit rumput / berlari)

(16)
TIBA-TIBA...tanpa disangka ribut tornado datang.... tak jauh
daripada kuda. Anda mempunyai 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan terus pergi?


Berikut adalah tafsiran:
(1) dengan siapa anda berjalan merupakan orang yang paling dekat dan rapat di hati anda.

(2) haiwan yang anda jumpa simbolik kepada masalah yg anda hadapi. saiz haiwan yang besar menunjukkan anda menganggap sesuatu masalah itu besar

(3) tindakan anda kepada haiwan merupakan tindakan anda kepada masalah yang anda hadapi. kalau anda lari dari haiwan maksudnya anda memang suka lari dari masalah

(4) kunci
1 - kamu punya satu teman baik dalam hidup anda
2-5 - anda mempunyai beberapa teman baik dalam hidup anda
6-10 - anda punya banyak teman baik

(5) rumah
berpagar : close-minded
tidak berpagar : open minded

(6) pintu
terbuka : senang berkongsi dan bercerita masalah atau diri kepada orang lain
tertutup : tak suka bercerita dan rela memendam nye

(7) Meja
Bulat / oval - teman yang datang, anda akan menerima dan mempercayai mereka sepenuhnya
Persegi - anda sedikit lebih cerewet tentang kawan-kawan dan hanya boleh geng dengan orang yang anda fikir sama frekuensi sahaja
Segitiga - kamu benar-benar sangat sangat pilih-pilih teman-teman dan tidak ada banyak kawan dalam hidup anda

(8) Pasu
Kosong - cita-cita dan keinginan hidup anda tidak terpenuhi
Setengah penuh - apa yang anda inginkan dalam hidup anda adalah setengah dah

tercapai
Penuh - hidup anda benar-benar terpenuhi dan baik untuk kamu!

(9) kaca / tanah liat / seramik - kamu lemah dalam hidup anda dan cenderung menjadi rapuh
logam / plastik / kayu - and kuat dalam hidup anda

(10) air terjun
0 - tidak ada dorongan seksual sama sekali
1-4 - ghairah seks rendah
5 - ghairah seks sederhana
6-9 - ghairah seks tinggi
10 - ghairah seks sangat tinggi ...

(11) Saiz kotak:
kecil - ego rendah
menengah - ego sederhana
besar - ego tinggi

(12) material peti:
cupboard/ kertas / kayu (non-bersinar) - rendah hati
kepribadian
logam - bangga diri

(13) Adapun material jambatan:
jambatan logam - punya ikatan yang sangat kuat dengan teman-teman anda
jambatan kayu - hubungan sederhana dengan rakan-rakan anda
rotan - anda tidak berada dalam hubungan baik dengan teman-teman

(14) Warna kuda:
putih - pasangan anda adalah murni dan baik dalam hati anda.
kelabu / coklat - pasangan anda sederhana di hati.
hitam - pasangan anda sepertinya tidak begitu baik di hati dan tampaknya menjadi pertanda buruk.

(15) tindakan kuda:
diam dan tenang / menggigit rumput - pasanganmu adalah sangat sederhana dan rendah hati.
berlari-lari - pasangan anda adalah liar dan agak sukar dikawal

(16) Ini yang terakhir tapi yang paling penting bagian dari ujian ini.
Dari bagaimana saya menamatkan cerita ... pendekatan tornado ...
Apa yang akan kamu lakukan? Hanya ada 3 pilihan:
(i) lari dan bersembunyi di dalam peti?
(ii) lari dan bersembunyi di bawah jambatan?
(iii) lari ke kuda, naik dan pergi?

Apa yang akan anda pilih?
Sekarang, di atas ini ditandai dengan hal-hal ini:
Tornado - masalah dalam hidup anda
peti - anda
Jambatan - kawan-kawan anda
Kuda - pasangan

(i) Jadi, jika anda memilih kotak, anda bergantung kepada diri sendiri setiap kali anda menghadapi masalah.
(ii) atau jika anda memilih jambatan, anda akan pergi ke kawan-kawan setiap kali anda menghadapi masalah.
(iii) atau yang terakhir jika kamu memilih kuda, anda mencari pasangan anda setiap kali anda menghadapi masalah.

***so, mcm mana? ade btui ke tak?? fikir2 kan yer....


 

Bintang Monolog Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal